Altınkaynak, Bakan Yusuf Tekin’in talimatları doğrultusunda dönem sonlarının artık sadece akademik kapanış değil, aynı zamanda öğrencilerin çok yönlü gelişimini destekleyen bir etkinlik sürecine dönüştüğünü belirtti.
ÖĞRENCİLER ÇOK YÖNLÜ ETKİNLİKLERLE BULUŞACAK
2025-2026 eğitim öğretim yılının ikinci döneminin son haftasında uygulanacak programla öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimlerinin destekleneceğini ifade eden Altınkaynak, etkinliklerin okulların mevcut imkânlarıyla ve velilere ek mali yük oluşturmadan gerçekleştirileceğini söyledi.
Etkinliklerde oyun temelli öğrenme yaklaşımının ön planda olacağı vurgulandı.
PLANLAMAYI ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLER YAPACAK
Dönem sonu faaliyetlerinin, okul müdürleri başkanlığında öğretmen ve öğrencilerden oluşacak “Yürütücü Heyet” tarafından planlanacağı, tüm etkinliklerin ise e-Okul Sosyal Etkinlik Modülü üzerinden takip edileceği bildirildi.
KÜLTÜR, SANAT VE SPOR BİR ARADA
Hafta boyunca “Dilimizin Zenginlikleri”, “Oku-Yorum Yazı-Yorum”, “Okulun Kalbi Kütüphaneler”, “Harezmi”, “Bir Fikrim Var Saati” ve “İyiliği Paylaş Saati” gibi etkinliklerin yanı sıra bilgi yarışmaları, spor müsabakaları, geleneksel çocuk oyunları, belgesel gösterimleri ve yıl sonu kermesleri düzenlenecek.
Ayrıca sergi, atölye çalışmaları ve yaratıcı okuma etkinlikleriyle öğrencilerin sanatsal ve kültürel üretimleri de ön plana çıkarılacak.
TATİL 26 HAZİRAN’DA BAŞLIYOR
Yaklaşık 18 milyon öğrenci, etkinliklerle dolu son haftanın ardından 26 Haziran Cuma günü karnelerini alarak yaz tatiline girecek. Öğrenciler, 14 Eylül’e kadar sürecek tatilin ardından yeni eğitim öğretim yılı için yeniden ders başı yapacak.
/ Cemil MERMERTAŞ
