İl Milli Eğitim Müdürü İsmail Altınkaynak başkanlığında düzenlenen Rehberlik Hizmetleri İl Yürütme Komisyonu Toplantısına İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Selçuk Doğandemir, okul müdürleri ile rehber öğretmenler katıldı.
2026-2027 HEDEFLERİ VE TERİCİH DANIŞMANLIĞI GÜNDEMDE
Toplantının ana gündeminde 2026-2027 eğitim öğretim yılı yerel hedefleri, tercih danışmanlığı hizmetleri, öğrencilerin psikososyal gelişimlerinin desteklenmesi ve Türkiye Bağımlılıkla Mücadele (TBM) programı kapsamında yürütülecek çalışmalar yer aldı.
Katılımcılar, öğrencilerin akademik ve sosyal sorunlarının çözümünde rehberlik servislerinin önemine dikkat çekerek, daha etkin hizmet sunulmasına yönelik önerilerini paylaştı.
ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞINA KARŞI ÖNLEMLER
Toplantıda ayrıca okullarda şiddetin önlenmesi, akran zorbalığıyla mücadele ve sağlıklı iletişim kültürünün geliştirilmesine yönelik çalışmalar değerlendirildi. Dezavantajlı öğrencilerin eğitim süreçlerine daha etkin katılımı için destek mekanizmaları da gündeme alındı.
Altınkaynak, toplantının sonunda yaptığı değerlendirmede, rehberlik hizmetlerinin eğitim sisteminin vazgeçilmez bir parçası olduğunu belirterek, “Öğrencilerimizin akademik başarılarının yanında sosyal ve duygusal gelişimlerini de önemsiyoruz. Onları her yönüyle desteklemeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
/ Zeynep ERASLAN
