Aydoğmuş’tan lisanslı depo tepkisi

Gelecek Partisi Yozgat İl Başkanı Ömer Aydoğmuş, Yozgat Ziraat Odası Başkanı İsmail Açıkgöz’ün lisanslı depolar ve Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO) uygulamalarına ilişkin açıklamalarına destek vererek, çiftçilerin yaşadığı sorunların görmezden gelinemeyeceğini söyledi. Aydoğmuş, üreticilerin artan maliyetler karşısında zor bir süreçten geçtiğini vurguladı.

GÜNCEL - 23-06-2026 10:11

Ziraat Odası Başkanı İsmail Açıkgöz’ün açıklamalarını değerlendiren Aydoğmuş, “Sayın Açıkgöz bugün makamının gereğini yapmakta, Yozgatlı çiftçimizin yaşadığı sorunları dile getirmektedir. Çiftçinin temsilcisi olarak ortaya koyduğu serzeniş son derece haklıdır. Tartışılması gereken, çiftçimizin neden kendi ilinde ürününü teslim edemediği ve neden ek maliyetlere mahkûm edildiğidir” dedi.

“55 BİN TONLUK DEPO ÇİFTÇİYE AÇILMALI”

Yozgat’a kazandırılan 55 bin ton kapasiteli lisanslı depoların çiftçinin hizmetinde olması gerektiğini ifade eden Aydoğmuş, geçmişte TMO aracılığıyla ürün tesliminde herhangi bir sorun yaşanmadığını hatırlattı.

Aydoğmuş, “Çiftçimiz bugün ürününü teslim etmek için çevre illere yönlendiriliyorsa burada ciddi bir problem var demektir. Nakliye yükü zaten artan maliyetler altında ezilen üreticiyi daha da zor durumda bırakmaktadır” diye konuştu.

“DEPO KULLANIMI AÇIKLIĞA KAVUŞTURULMALI”

Depo kapasitesinin farklı amaçlarla kullanıldığı yönündeki iddiaların açıklığa kavuşturulması gerektiğini söyleyen Aydoğmuş, “Çiftçinin kullanması gereken kapasitenin başka alanlara yönlendirilmesi kabul edilemez. TMO’nun imkânları öncelikle üreticinin hizmetinde olmalıdır” ifadelerini kullandı.

“ÇİFTÇİ NEREDE SESİNİ YÜKSELTSE KARŞISINDA OLDULAR”

AK Parti Yozgat İl Başkanlığı’nı da eleştiren Aydoğmuş, geçmişte yaşanan traktör eylemleri, şeker pancarı kota sorunları ve patates üreticilerinin yaşadığı sıkıntılarda üreticilerin yeterince desteklenmediğini ileri sürdü.

“Yozgat’ta çiftçi ne zaman sesini yükseltse, hakkını arasa ve mağduriyetini dile getirse AK Parti İl Başkanı hep karşısında durmuştur” diyen Aydoğmuş, üreticinin yanında olunması gerektiğini belirtti.

“ÇİFTÇİ GÜÇLENİRSE YOZGAT GÜÇLENİR”

Yeni Yol Grubu’nun tarım politikalarına da değinen Aydoğmuş, mazot, gübre, yem ve enerji maliyetleri karşısında çiftçinin desteklenmesi gerektiğini vurguladı.

Türkiye’nin yeniden tarımda kendi kendine yeten bir ülke olması gerektiğini ifade eden Aydoğmuş, “Çiftçinin kazanmadığı bir yerde ne Yozgat kazanır ne Türkiye kazanır” sözleriyle açıklamasını tamamladı.

/ Haber Merkezi

 

Günün Diğer Haberleri