Atık Su Arıtma Tesisi tamamlandı

Akdağmadeni Belediyesi tarafından ilçeye kazandırılan ve çevre alanındaki en önemli yatırımlar arasında gösterilen Atık Su Arıtma Tesisi’nde inşaat çalışmaları tamamlandı. İlçenin atık sularının arıtılmaya başlandığı tesiste peyzaj ve çevre düzenleme çalışmaları ise devam ediyor.

GÜNCEL - 25-06-2026 12:15

Akdağmadeni Belediye Başkanı Dr. Nezih Yalçın, Kayseri İller Bankası Bölge Müdürü Osman Baykendi ve İller Bankası Yapım ve Uygulamalar Müdürü Şinasi Uzun ile birlikte tesiste incelemelerde bulundu. Heyet, yüklenici firma yetkililerinden çalışmaların son durumu hakkında bilgi alırken, tesis bünyesindeki havalandırma havuzu, anaerobik havuz, çökertme havuzu, dekantör ve blower binalarını da yerinde inceledi.

Toplam 25 bin metrekarelik alan üzerine kurulan tesisin, Akdağmadeni’nin çevresel altyapısına önemli katkı sağlaması hedefleniyor. Modern teknolojilerle donatılan tesis sayesinde ilçede oluşan atık sular, çevreye zarar vermeden arıtılarak yeniden doğaya kazandırılacak.

İncelemelerin ardından açıklamalarda bulunan Belediye Başkanı Dr. Nezih Yalçın, çevreci belediyecilik anlayışıyla önemli projeleri hayata geçirmeye devam ettiklerini belirterek şunları söyledi: “Atık Su Arıtma Tesisimiz ilçemizin geleceği açısından büyük önem taşıyan yatırımlardan biridir. İnşaat çalışmalarını tamamladık. Kalan peyzaj ve çevre düzenleme çalışmalarını da kısa sürede bitirerek tesisimizi tam kapasiteyle hizmete sunacağız. Daha temiz, daha sağlıklı ve daha yaşanabilir bir Akdağmadeni için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”

Tesisin kısa süre içerisinde tam kapasiteyle hizmete alınması planlanıyor.

/ Zeynep ÖZKAYA

Günün Diğer Haberleri